Дизайн-код Черкас: рекламна естетика міста

розміщено в: Культура, Проєкти, Суспільство | 0 | 439
Дизайн-код Черкас: рекламна естетика міста

Дизайн-код – це проілюстрований набір правил проектування, вимог і рекомендацій із питань фізичного розвитку місцевості. Графічні та письмові компоненти дизайн-коду докладно й точно будують загальне дизайнерське бачення під час проектування і розробки об’єкта. (Preparing Design Codes A Practice Manual).

На сьогодні застосування системи дизайн-коду стає поширеною практикою, але в Україні вона ще малорозвинена, як на рівні виконавців, так і користувачів. Основне завдання правил – створити комфортне міське середовище, яке органічно пов’язуватиме між собою різноманітні рівні міста: плями міських забудов, логістику наповнення інфраструктурами, автентичність маленьких провулків тощо.

Черкаси, звичайно, оминули культурний прогрес, тому вулиці (крім жартів, – усі вулиці) нашого міста вперто нагадують розмальованого дитиною павліна або кольорового какаду, вибір асоціації можливий.

Дизайн-код Черкас: рекламна естетика міста

«Можна створити рекламу візуально й інформаційно красивою, а можна зробити лопату жовтими великими літерами на червоному тлі. І вона буде лопатою, але чи буде вона красивою – це під питанням»

Однак, здається, варто нагадати, що поруч із візуальною концепцією рекламних оголошень, невід’ємною є й інша сторона медалі: інформаційне наповнення. Разом вони створюють фантастичний тандем – «рекламну естетику міста». Але, якщо довкола відсутній навіть натяк на виважений екстер’єр, то чи є у нас шанс бачити навколо грамотний інформаційний вплив щодня?

         Що говорить експерт?

Дизайн-код Черкас: рекламна естетика міста
Железняк Олена
керівник рекламного агентства “РА Жизнь”

«Моє бачення дизайн-коду набагато глибше, ніж просто правила оформлення зовнішньої реклами, тому що будь-яка інформація, яку ми даємо суспільству – це певна установка й те наскільки вона правдива справді важливий момент. Ми можемо сказати, що наркотики – це погано й одночасно рекламувати їх у своїй продукції. Тому насамперед реклама має бути чесною. Я вважаю цей момент недооціненим, але дуже вагомим. І, безсумнівно, дизайн повинен найперше позитивно впливати на людей і візуальним оформленням, й інформацією, яку фахівці розміщують у рекламі».

Індивідуальність роботи завжди показує характер і майстерність творця. Проте, якщо вона тяжіє до конкурентності, гадаю, слід задуматися над створенням рівних умов для кожного працівника сфери.

«Зробити так, щоб реклама була помітна – це правильно, адже є основним завданням рекламного агентства стосовно кожного партнера, який звертається, але водночас, якщо людей реклама дратує, це свідчить про те, агентство зробило неправильну публікацію.

Наприклад, якщо взяти будівлю із певним задумом, скажімо, у коричневому й бежевому тонах, а всі букви написані одним шрифтом, це цікаво, стильно й розумно, але якщо системи не дотримується хоча б один або двоє людей – загальна картина руйнується й, знову, автоматично виникає конкуренція. А, якщо вона вже створена, то природньо, що кожен дизайнер прагне максимально вкласти свій творчий талант для того, щоб саме його вивіску або рекламу показали».

Тоді постає логічне запитання: чи можливо змінити алгоритм життя міста (принаймні, у якісь галузі) без втручання влади? Або хоча б створити бекграунд для цієї чудової модифікації?

«Для того, щоб у міста була одна візуальна концепція безпосередньо потрібно створити закон. Особисто я за те, щоб система була єдиною, щоб її дотримувалися всі, тоді це буде абсолютно адекватне оформлення міста. Але для цього потрібен один закон для всіх. Якщо концепція не буде на рівні засади, вона не працюватиме. Це можна порівняти з ігровими автоматами, адже кожна людина розуміє, що гральний бізнес руйнує життя людей, але він процвітає. Секрет у тому, що людям дозволяють це, адже немає закону, який би забороняв».

Та, оскільки песимістичні думки щодо невибагливого бачення наших співвітчизників (звісно, мова йде лише про окремих суб’єктів), можуть стати першим дзвіночком до глибокої дипресії, раджу не схилятися до радикальної думки на цей рахунок. І, хоча британські вчені вже виявили шкоду позитивного мислення, все-таки нам варто сподіватися на краще.

«Якщо взяти п’ятибальну систему оцінювання, на мою думку рекламна естетика Черкас, заслуговує на “3” із “5” балів. Як на мене, зі ста відсотків людей, які розміщують рекламу в місті, приблизно половина дотримується адекватності в оформленні. Це досить розумні дизайни, які несуть задовільний естетичний і ціннісний характер.

Дизайн-код Черкас: рекламна естетика міста

 Але інша половина все ще робить акцент на старих публікаціях, які висять вже кілька десятків років, затерті й обшарпані, або звертається до, так би мовити, “шабашників” – людей, які вивчили дизайн-програми на первинному рівні і на ньому ж зупинилися. Їм не потрібно більшого й водночас вони продають рекламу. Відповідно, остаточний продукт їхньої роботи виходить грубим і непрофесійним. І, звичайно ж, їхні роботи просто не можуть бути естетичними, це як порівнювати лопату й діамантову каблучку.

Але до них звертаються, із різних причин, – через швидкість роботи або низького цінового діапазону. як правило, працюють із ними люди, яким реклама потрібна просто “щоб була”».

Справді, час від часу здається простішим випити склянку антифризу, ніж зрозуміти, що скеровує частину суб’єктів наймати послуги неякісних, але дешевих сервісів. Враховуючи це, коли більшість людей починає сприймати невибагливість, як мейнстрім, час вже бити в набат.

Та, попри рекламну неосвіченість й труднощі з підвищенням культурного рівня без настанов адміністрації (хоча й це не панацея), Черкаси мають всі шанси створити індивідуальний, комфортний та грамотний дизайн-код.

Але наразі легше впасти у прострацію, ніж спокійно прогулятися містом.

Дизайн-код Черкас: рекламна естетика міста
Фото з архіву агентства “РА Жизнь”
Дизайн-код Черкас: рекламна естетика міста
Приклад роботи агентства “РА Жизнь”

Дарія Прудіус

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *